donderdag 11 februari 2010

Het structureren van het verhaal

Nadat ik een eerste versie had gemaakt van het storyboard merkte ik al snel dat ik heel wat dingen moest gaan schrappen, of in ieder geval, een andere manier vinden om ze te vertellen. De film bedroeg namelijk in eerste instantie 5 minuten. Dit is niet alleen veel werk, maar ook onnodig werk. Dus was het tijd om te gaan kijken wat precies de essentie is van wat ik nou wil vertellen.

Ik ben op de volgende punten uitgekomen die belangrijk zijn dat ze worden verteld.
  • De hoofdpersoon wordt geboren.
  • De hoofdpersoon groeit op.
  • De hoofdpersoon splitst zich van zijn ouders.
  • De hoofdpersoon is eenzaam.
  • De hoofdpersoon vind zijn vrouw.
  • De hoofdpersoon krijg een kind.
  • Het kind groeit op.
  • Het kind scheid zich van zijn ouders.
  • De hoofdpersoon en zijn vrouw blijven alleen achter.
  • De vrouw sterft.
  • De hoofdpersoon sterft.
Vanuit deze punten kan ik mijn verhaal gaan structureren in de 4e dimensie, in andere woorden, hoe veel tijd geef ik aan elk van deze punten en hoe orden ik deze over de duratie van mijn film.
Nog een hoop denkwerk verijst dus...

Hier is nog de tweede versie (degene die ik na de 5 minuten versie had geknipt) van mijn storyboard. Nog een hoop onduidelijkheden, tijd om deze op te gaan lossen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten